Araba Nasıl Zıplatılır?
Yeni boyada ıslak zımparalama, eşit bir son kat sağlamak ve boyanın turuncu bir kabuk dokusuna sahip gibi göründüğü “portakal kabuğu” etkisi olarak adlandırılan etkiyi ortadan kaldırmak için kullanılabilir. Mevcut boya üzerinde, çizikleri veya yüzeysel çizikleri gidermek veya boyanın parlaklığını eski haline getirmek için kullanılabilir. Islak zımparalama, doğru şekilde yapılmazsa aracın boyasına zarar verebilir, bu nedenle süreç boyunca ilerlerken zaman ayırın.
Islak Zımparalama Arabanız İçin Gerekli Mi?
Islak zımparalama, boyanızı orijinal parlaklığına geri döndürmenin mükemmel bir yolu olabilir, ancak her zaman en iyi seçenek değildir. Örneğin metale ulaşan derin çizikler, genellikle yalnızca ıslak zımparalama ile tamir edilemez.
Boya üzerindeki şeffaf kaplamada sürtünme ve çizikler varsa, bununla birlikte ıslak zımparalama sizin için doğru çözüm olabilir. Metalli bölgeyi açığa çıkaracak kadar derin olan çizikler, yalnızca ıslak zımparalama ile çözülemez.
Islak zımparalama, öncelikle boya ve vernik ile uygun şekilde yapılmalıdır. Onarmaya çalıştığınız bölge ne kadar zımparalama gerekeceğini ve ne tür bir kağıtla yapılacağını belirleyecektir. Belirgin şeffaf kaplama hasarı birden fazla adım gerektirir, ancak hafif sürtünme tek aşamada çözülebilir.
Boyadaki hasar hafifse, 1200 veya 1500 zımpara kağıdını atlayın ve bunun yerine 2000 veya 3000 zımpara kağıdıyla başlayın. Yeni boyanmış bir yüzeyi ıslak zımparalıyorsanız, doğrudan 2000 veya 3000 zımpara kağıdına da atlayabilirsiniz.
Orta Derece Aşınmalar İçin Neler Yapılmalı?
Aşınmış, aşınmaya başlamış veya çizilmiş boyayı tamir ederken, 1200 veya 1500 kum zımpara kağıdı ile başlayın. Yerel nalburdan, büyük perakende mağazanızdan veya otomobil parçaları mağazasından zımpara kağıdı satın alabilirsiniz. 1200 taneden daha az zımpara kağıdı, parlatılması zor olan çizikler oluşturabilir. Zımpara kağıdı üzerindeki kum sayısı ne kadar yüksekse, aşındırıcı yüzey o kadar ince olur.
Islak zımparalama, zımpara kağıdının boyayı yakmasını önlemek için bir yağlayıcı gerektirir. Araba için en ideal yaklaşım bu şekildedir. Normal bir kovayı su ve az miktarda otomotiv sabunu ile doldurun. Cila veya cila işlevi gören bir otomotiv sabunu kullanmayın. Bu uygulama için bulaşık deterjanı da kullanabilirsiniz.
Zımpara Kağıdı Nasıl Kullanılır?
Zımpara kağıdını paketinden çıkarın ve bir kağıt parçası gibi tutun, böylece uzun kenarlar sağda ve solda olur. Sahip olduğunuz yaprak sayısını ikiye katlamak için zımpara sayfalarını uzunlamasına keserek başlayın. Bir çift ağır hizmet tipi makas kullanarak yapılabilir. Kesilmiş yaprakların genişliği çoğu zımpara kağıdı sileceğinin etrafına sarılır ve daha iyi tutulur. Yarısının suya batırılması için şeritlerin geniş değil uzun olması gerekir.
Zımpara yapraklarını, her yaprağın yarısı sabunlu suya batıracak şekilde kovanın kenarına yerleştirin. 5 dakika kadar bekletin. Suda ıslatılan yarımlar, ilerlemeden önce sabunlu suya tamamen doymuş olmalıdır. Kuru kısım, zımpara kağıdını seçtiğiniz alete sağlam bir şekilde tutturmanıza olanak tanır. Bu şekilde daha yeni ve hasarsız görülmesi sağlanır.