Microsoft Excel programında combobox olarak ifade edilen açılan pencere yapabilir. Farklı bir alanda bulunan verileri pencerenin içine çekip kullanabilirsiniz. Combobox kullanımı hızlı tablo doldurma açısından oldukça faydalıdır.
Örnek olarak bir kayıt listesi düzenleyeceksiniz ve her seferinde medeni durumu, askerlik durumunu, cinsiyetini, eğitim durumunu yazacaksınız. Her seferinde bu bilgileri manuel doldurmak yerine otomatik olarak gelmesini sağlamak ve çekmek işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.
Örnek olarak; resimdeki excel tablosunda bulunan günleri aşağıya doğru açılan liste, açılır liste yapmak için combobox yani açılır listenin yapılması istenilen hücre seçilir
(Resimde D2 hücresi seçilmiştir) Daha sonra VERİ alanında VERİ DOĞRULAMA alanı açılır. İzin verilen bölümünden LİSTE seçilir.
Doğrulama ölçütü kısmından izin verilen alanında liste seçildikten sonra alt kısımda kaynak alanı aktif olur. Kaynak alanı metin kutusuna bir kez tıklandıktan sonra günlerin olduğu hücreler seçilir. Seçilen hücreler dolar işaretlerinin arasında gelir.
Günlerin olduğu hücreler kaynak kısmına seçildikten sonra tamam seçilir ve veri doğrulama penceresi kapanır. İlk başta seçtiğimiz hücrenin üzerine tıklandığı zaman hücrenin yanında bir aşağı ok işareti çıkar. Bu ok işaretine tıklayınca gelmesini istediğimiz günler açılır liste şeklinde aşağıya doğru dizilir. İstediğimizi seçerek kolaylık seçimi yapmış oluruz. Bu hazırladığımız açılan pencereyi başka bir alanda da kullanmak istiyorsak açılır pencereyi (combobox) içeren hücreyi istenilen yere kopyalamak yeterli olacaktır.
Allah ne muradınız varsa versin Aylardır bu nasıl yapılır diye arıyorum makrolara bir girdim çıkamadım böyle kolay olduğunu hiç kimse bilmiyor mu?