Yeni nesil araçlarda bulunan yağmur sensörü, park sensörü, hız sabitleyici gibi özellikler hayatımızı oldukça kolaylaştırdı. Bu hayatımızı kolaylaştıran otomobil sensörlerinden biri de tekerleklerin basıncını kontrol eden lastik basınç sensörüdür.
Bu sensör aracın bütün tekerleklerinin basınçlarını kontrol eder ve tekerler arasında basınç uyumsuzluğu varsa uyarı verir. Genelde mevsimlik lastikler değiştirildiğinde ya da lastiğin havası tekerlek patladığı veya havası indiği zaman sürücüyü uyarır.
Araç lastik basınç sensörlerinin göstergedeki ikaz ışığı genelde u şekli içinde termometre işaretine benzer bir işareti vardır. Bu işaret gösterge panelinde ikaz ışığı olarak yanıyorsa aracın tekerleklerinin basıncı düşmüştür. Bu durumun diğer bir sebebi ise yedek lastik yani stepnenin (istetme diyenlerde var) lastiğinin basıncının düşük olmasıdır. Bu durumda da aracın 4 tekerinin havası da aynı çok hassas bir şekilde aynı olsa bile lastik basınç sesör uyarı lambası yanabilir. Bu durumdan kurtulmak için stepnenin de havasını diğer 4 tekerin havasına eşit duruma getirmek gerekir.
Lastik basınç sensöürü kapatma (resetleme) düğmesi torpido gözünde olabilir. Genelde teyp ekranında aranıp bulunamayan bu basınç sıfırlama tuşu hiç beklenmedik yerlerde olabiliyor.
Yolculuk esnasında aracınızın lastiği havası indiği zaman veya patladığı zaman yedek lastiğin sağlam olduğu böylece lastik basınç sensörü ile garanti altına alınmış olur.