Microsoft Excel Nedir Nerede Kullanılır

Yazar: | 3 Haziran 2015

Microsoft tarafından Microsoft Windows ve Apple Macintosh işletim sistemleri için yazılan ve dağıtımı yapılan bir tablolama programıdır (spreadsheet). İlk bakışta hücrelerden oluşan ve çok fazla işlevi yokmuş gibi gözüken bu program ile yapabileceğiniz işlemlerin sınırı neredeyse yok gibidir. Çoğu kez dört işlemden fazla kullanılmayan excel tam verimle kullanıldığı zaman işlerinizi o kadar kolaylaştırır ki inanmakta güçlük çekebilirsiniz.

Excel ile bir stok takip programı da yapabilir isterseniz visual basic kodlarını kullanarak üzerinde formların sorguların mesaj kutularının modüllerin olduğu çok karmaşık bir program bile yapabilirsiniz.

Sayılamayacak kadar fonksiyonu ile her türlü hesaplama dönüştürme derleme yapabilme imkanı verir. Günlerce uğraşıp yapılamayacak hata ayıklamaları excel bilen bir kişi birkaç işlemde hatasız bir şekilde yapabilir.

Rapor, tablo, grafik, raporlayıcı, pivot taboları ekleyebileceğiniz alanlar sunar. Bu fonksiyonel ve opsiyonel düzenlemeler ile çok farklı raporlama kayıt tutma değerlendirmeler yapılabilmektedir.

 Çok bilinmeyen ama çok fonksiyonel olan pivot tablo özelliği ile çok karmaşık bir tablosunuzu daha rahat anlaşılabilir ve başlıklara göre sıralayabilirsiniz. İçinden çıkılmayacak bir hal alan tabloları tek tıkla istediğiniz başlığa göre sıralayabilirsiniz.

Sütun, çizgi, pasta grafikleri gibi grafiklerle raporlarınızı görsel hale getirip sunumlarda daha anlaşılır anlatımlar için kullanabilirsiniz. Filtreleme özelliğini kullanarak her başlıkta istediğiniz değeri ayrı ayrı arama yapabilirsiniz. Birden çok sayfa açıp her sayfaya isim verip birbiri ile ilişkilendirme yapabilirsiniz. Excelde yaptığınız bir fonksiyonu sürükleyerek istediğiniz kadar hücreye uygulanabilir. Yani ilk etapta basit dört işlem yapıyor gibi gözüken excel programı neredeyse tarhana çorbası yapabilecek bir yeteneğe sahip yeterki biz doğru şekilde yaptıralım.

Örneğin 1000 satırlık bir tablo var ve bu tabloda isimler ve soyisimler bulunuyor ama bu tabloda isimler ve soyisimler tek bir hücrede beraber yazılmalı ilk aklımıza gelen kopyala yapıştır. Fakat tablo o kadar uzun ki kopyala yapıştır delisi olabilirsiniz. Bunun için kullanılacak tek fonksiyon ile işi tamamlayabilirsiniz. Birleştir formülü ile bu işlemi yapabilirsiniz.

Birleştir formülü ile: excel hücreleri birleştirilir.  =BİRLEŞTİR(B12;C12)  fonksiyonu yazılarak B12 ve B13 hücreleri birleştirilir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir