Lastik Basınç Sensörü Nasıl Çalışır

Yazar: | 9 Haziran 2015

lastik basınç sistemiYandaki şekil lastik basınçlarının uygun olmadığını belirtir. Lastik basınç sistemi, farklı şekillerde çalışabilmektedir. Bu çalışma sistemleri anlatmaya çalışalım. Birinci olarak ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Aracın lastik basıncı düştüğü için diğer tekerleklerle olan dönme sayısı artar. Otomobilin tekerleklerinin hepsi aynı basınçta olursa araç hareket ederken lastiklerin hepsi aynı oranda dönecektir.

Fakat bir lastiğin basıncı diğerlerinden farklı ise yani aracın lastiğinin havası inmişse lastik basıncı normal olan tekerleklerden daha küçük olacağı için daha fazla dönecektir. Araç bu dönme sayılarını oranlayarak lastik basıncı ile ilgili uyarı ikaz ışığını yakıp, lastik basınçlarında bir problem olduğunu sürücüye uyaracaktır.

Sürücünün yapması gereken lastik basınç sensörü uyarı ışığını kapatmadan önce aracın lastiklerinin basınçlarını kontrol ettirmelidir. Eğer lastiklerin havası hepsi aynı basınçta ise lastik basınç sensörünü sıfırlayabilirsiniz. Lastik basınç sensörünü sıfırlamak için aracı servise götürmeye gerek yoktur.

Aracın lastik basınç ikaz uyarı işareti resetleme tuşuna basarak lastik basınç sensörü kapatılabilir. Genelde lastik basınç sensörü lastikler değiştiği zaman yanar. Mevsimlik lastikleri değiştiren oto lastik ustası basınçları dikkatli ayarlamazsa araçlastik basınç sensörü aktif olacaktır.

Örneğin;

Volkswagen Polo araçlarda lastik basınç sensörü sıfırlama düğmesi torpido gözünde ters zil şekline benzeyen bir şekli vardır. Aracın lastiklerinin basıncı kontrol edildikten sonra Volkswagen Polo’daki bu düğmeye basılarak lastik basınç sensörü sıfırlanır.

Tekerlek üzerinde sensör bulunan sistemlerde ise herbir jantın içinde sensör bulunur ve bu sensör değerlerini araca iletir. Aşağıdaki videoda aracın tekerlek jantının içinde bulunan lastik basınç sensörü konumu ve çalışma prensibi gösterilmektedir.

                          

13 thoughts on “Lastik Basınç Sensörü Nasıl Çalışır

  1. bülent torun

    bence lastik basınç sensörü abs ile ortak falan çalışmıyor. öyle olsa idi duran araçta lastiği şişirdiğinizde sensörlerdeki değerlerde değişiyor.bildiğiniz sibobun hemen dibinde basınç ölçen sensörler var

    Reply
    1. mey_ay

      iki türlü sistemler var sensörlü olan birde abs den alan var

      Reply
  2. raif

    araçların kışın ön ve arka lastiklerinin basıncı ne kadar olmalıdır

    Reply
  3. Tarantulaw

    Seat ibizada lastik basınç kalibrasyon düğmesi nerede ?

    Reply
  4. Nizam BOZ

    Arkadaşlar 2015 model polo mda torpitoda sensör butonu yok. ışığı nasıl söndürebilirim.ACİLLLLLL

    Reply
  5. Mehtap

    Merhaba hundai i20 elit smart lastik basinc ikazini sifirlama duymesi nerde?

    Reply
    1. Mehmet kokılıg

      Lastik basınç ikaz lambası söndürme düğme falan yok servise sordum dört lastiği 32 hava basıp 6veya7 km sonra kendiliğinden sönüyor .

      Reply
      1. baki

        bugün i20 aracıma kış lastikleri taktırdım yolda gelirken bu uyarı işareti belirdi lastikçiyi aradım 1 iki haftaya kendiliğinden söneceğini söyledi. 4 lastiğe de 34 hava basıncı basmışlar sözde ..öyle olsa uyarı vermeyecekti bence . bir tanesine 33 filan bastılar uyarıyı patlattı araba.. yarın adam gibi bir lastikçiye gidip basınçları kontrol ettireceğim bakalım..

        Reply
  6. mahi unlu

    Honda 2013 lastik sensörlü kapatamıyorum nerde bulamadım acil lütfen cvp

    Reply
  7. İbrahim KILIÇ

    Pololarda teyp araç bilgilerinden lastik menusune gidip sıfırlayabilirsiniz.

    Reply
  8. RAVZA

    RENAULT CLİO LASTİK PATLADI UYARISI YANIYOR AMA LASTİKLER PATLAK DEGİL NE YAPMAK GEREKİYOR.

    Reply
  9. Recai atak

    Arkadaslar megane 2 lastik basinc uyari isareti yaniyor ayrica arac akmiyor (kasiyor) frendeymis gibi
    Ne yapmaliyim acilll

    Reply

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir